Dina närmsta kan svika dej...

Människor kommer in och ut i ditt liv för en anledningen. Vissa kommer för att stanna i vissa perioder, andra för att lära dig en läxa och några få kommer att finnas där för dig livet ut. Det är sjukt att de du tror är dina närmaste, de du skulle kunna offra ditt liv för, kan vara de som sviker dig som mest. Men det är också lite av en självklarhet. Ju mer du älskar någon desto mer krossad blir du när personen sviker. En läxa jag lärde mig i 7an var att jag hellre har få bra vänner än flera falska eller halvdana vänner. En läxa jag lärt mig nu är att även de få som du sållat ut kan svika dig. Det spelar ingen roll hur lång vänskap ni haft.

I slutändan har man bara guldkornen kvar, ibland inte. Men var försiktiga och var inte naiva. Det blir inte bättre när man blir äldre. Man blir sviken, men bara på andra sätt än när man var ung och ibland är du tvungen att låtsas som att du inte känner till falskheten bara för att du har så starka band till personen. Det är svårt.  Något jag vet är i alla fall att man förtjänar bättre än människor som baktalar och är falska. Jag är hellre helt ensam än att vara runt sånna människor. Du är viktigast i ditt liv, sen kommer alla andra, hur svårt det än kan vara att våga tänka så, så har jag nu insett att det är ett måste för att överleva i den här världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0